Mówca
Opis
U progu nowej reformy edukacji powinniśmy zapytać o naszą wizję celu i formatu kształcenia pokoleń urodzonych w XXI w., które w swoim życiu zderzą się z niespotykaną do tej pory w rozwoju ludzkości intensywnością zmian społecznych, klimatycznych, technologicznych, ekonomicznych oraz wyzwań stawianych sobie przez ludzkość. Ciekawość dziecka wkraczającego do systemu edukacji znacznie wykracza poza wachlarz możliwości sztywnych ram grafików i treści oferowanych mu dotąd przez ten system. Jednak to ona, pierwotna i powszechna, jest fundamentem i napędem rozwoju każdego człowieka z osobna i całej ludzkości. Czy szkoła znajdzie sposób na pielęgnowanie tej ciekawości? Czy jest w stanie wykorzystać ją i rozwinąć, zmieniając wizję kształcenia współczesnych pokoleń – z formatu zachłyśniętego ilością wiedzy nagromadzonej do tej pory przez pokolenia do formatu rozwijającego refleksyjnych poszukiwaczy i odkrywców tajemnic, ciągle jeszcze czekających na nas … gdzieś tam?